Pumpkin Pincushion

Wednesday, March 18, 2009

Fuh.. Baru settle keja.. Meronggeng sat.. Hehe.. Lama kan Mus tak cerita tentang kecomelan pumpkin pincushion Mus.. Hari ni nak bercerita balik.. Isnin lepas, niat di hati nak menjahit tapi Mak Mus kan jaga budak.. So, Isnin si kenit tuh mai.. Apa lagi, ruang menjahit Mus dia hampar tilam dia.. Haishhh.. Gangguan di situh.. So, bila niat terbatal maka terpaksa pasang niat lain.. Kebetulan, ada tempahan pumpkin pincushion nih.. 2 bijik untuk kakak-kakak seperjuangan menjahit Mus.. 1 bijik untuk Mus sebab depa bagi kain suh jahit sedondon.. Hiksss.. Gatai ok makcik-makcik ni.. Saja nak sedondon.. Then 3 bijik lagi untuk kengkawan di KL.. Mus pi kelas menjahit, bawa pumpkin pincushion Mus yang warna coklat tuh.. Seronok makcik-makcik tuh duk belek.. Suka depa duk tengok.. So, depa minta Mus buatkan.. Kami orang baru 3 orang duduk sekelompok situh, merapu bagai sekali.. Hiksss.. Nak jugak suruh Mus buat sedondon.. Plus yang Mus punya juga depa suh tukaq buat sedondon ngan depa.. Haishhh.. Lawak makcik-makcik ni.. Bunyi macam tak glemer no.. Tapi memang, Mus belajar menjahit ngan makcik-makcik.. Anak depa ada yang sebaya Mus dah.. Mus sorang je yang muda, single-mingle, comel.. Wakakak.. Ok.. Tuh dah lebih-lebih puji diri-sendiri.. Abaikan.. Tapi sungguh.. Sampai Cikgu menjahit tuh suka buat Mus model ukur baju.. Pesai pe? Sebab Mus renek, senang semua nak nampak dan agak.. Wakakak.. Boleh? Ni, Cikgu menjahit ni lelaki ok.. Bukan lelaki auwww tuh.. Hensem segak bergaya cuma cara bercakap dia saja lembut tapi laser.. Hiksss.. Kat kelas, depa panggil Mus "ADIK".. Eeeee.. Tak sesuai rasa.. Tapi Cikgu tu la, sedap duk panggil gituh.. Lekat abes semua makcik panggil gituh jugak.. Tapi Mus suka ja kawan ngan makcik-makcik.. Aman tenteram damai rasa.. Cuma sekali-sekala kalu depa bergosip, Mus blahhhhh dari situh.. Haha.. Bab gosip-menggosip je Mus tak campur.. Terganggu konsentrasi pembelajaran.. Muahaha..

2 comments:

Pinchesska said...

salam 'adik'..ekekeke

eh..yg ijo tu takleh sedondon dgn makcik2..itu akak pnya..status dia ekslusif..suh makcik tu pilih warna lain... wakakaka...
akak nk cucuk jarum kat dia pn sayang taww...nostalgia jaman dedolu..sbb pincushion yg sedondon tu ler ada 'orang itew' hangin satu badan kat satu forum ...kenangan indah tu..lalala

Musliha said...

hahaha.. hijau tuh ahkak index punya kan? geng ngan needlebook..
haishhh.. mus pun dah lupa itewwww itewwww.. haha..
sesekali bila teringat, meroyan giler eh zaman dulu.. tegar.. ekekeke..