Kek Oren

Friday, March 13, 2009

Lapar tak? Sapa lapar angkat perut.. Hiahaha.. Mus lapar jugak ni.. Tetambah tengok gambar di atas nun.. Kek oren.. Sedapnya.. Haishhh.. Benaqnya Mus tak tahu apa rasa kek oren tuh pun.. Kek ni Cik Kiah, makcik rumah depan tempah dengan Mus.. Cik Kiah mai rumah Mus hari tuh minta potongkan jubah chiffon yang labuh tuh.. Masa Cik Kiah datang, Mus tengah bakar kek coklat 4 biji.. Cik Kiah datang di dapur jengah tengok apa yang Mus duk buat sorang-sorang kat belakang.. Hiksss.. Untuk pengetahuan semua, memang pot favourite Mus kat belakang.. Mus tak tengok tv punya orang.. Hiahhh.. Cik Kiah tengok kek ceklat, seronok katanya.. Mus kata ambillah sebiji bawak balik kalu nak.. Cik Kiah kata dia tak makan kek ceklat.. Haishhh.. Memang tak suka ceklat langsung.. Pas tuh Cik Kiah kata, buatkan dia kek oren sebijik besar-besar.. Cik Kiah nak makan puas-puas.. So, semalam Mus pun terjah beli bahan.. Telur 5 biji siap dah Cik Kiah bagi sebab dia seorang pembuat kuih ok.. So, banyak telur.. Mus kan tak pernah lagi bakar kek oren.. Hehe.. This is my first time.. Alhamdulillah.. Menjadi serta sedap! Huahhh.. Masuk bakul angkat sendiri.. Hiksss.. Mus pun tak tahu apa rasa kek ni.. Semalam pas makan malam terus bakar kek ni.. Lepas sejam masak, kasik sejuk skit terus suruh Abah Mus hantarkan.. Masih panas-panas berasap lagik ni.. Cik Kiah dah tak sabar-sabar makan.. Haha.. Terus potong makan.. Komplennya kata sedap! Walla.. Menari ronggeng.. Yah.. Yah.. Mak Mus duk bau-bau sedap katanya.. Zaman gawat ni, apa saja kerja menampung pendapatan semua Mus buat.. Tak banyak, sikit pun jadik la.. Habuan duit belanja makan time kerja.. Sesiapa yang dalam sektor kilang tahula peritnya.. Tak payah cerita, karang bergenang air mata lagi.. Tapi syukur, as long ada kerja dah besar rahmatnya.. Hehe.. Jom kawan-kawan.. Ambil bau kek oren Mus.. Hiksss.. Wanginyaaa..

2 comments:

C.Alv.B said...

Wah..memang nampak sedap. Boleh tak Mus bagi sikit untuk I rasa? hehee

Musliha said...

haha.. macam mana nak bagi?
nak kena naik kapal laut merentas benua la pulak..
sempat berkulat karang..