Udang & Ketam

Wednesday, February 25, 2009

Saja je pepagi nak sarapkan mata kawan-kawan.. Heh.. Mus buntu nak cerita apa.. Boleh? Banyak benda Mus duk buat tapi tu la.. Kang tunjuk sekarang tak surprise dah kawan-kawan pi kenduri Mus.. Wahaha.. Perasan! Berbalik topik, suka keluaq topik.. Haishhh.. Semalam petang balik tengok Mak Mus duk masak udang dan ketam ni.. Udang 2 ekor dan ketam seekor jer.. Tapi perasan tak besaq pinggan makan udang dan ketam tuh.. Besaq ooo.. Isi dia keras macam isi ayam.. Semalam Abah Mus dapat udang banyak sikit.. So, pas jual amek 2 ekor bawak balik untuk kami makan malam.. 2 ekor ni pun dah rasa kenyang.. Ketam tuh Abah ngan Mak je makan.. Mus tak lalu dah.. Aminah lagi la.. Bo layan.. Berlagak! Haha.. Ketam tuh penyepit dia gemuk sungguh.. Keras kulit dia, isi tepu betul.. Hari ni tatau ada rezeki apa lagi.. Ke laut ni ikut nasib la.. Ada rezeki maka adala.. Mai time tak ada kalu, penat sajala.. Tapi kita tetap kena usaha kan.. Usaha tangga kejayaan.. Hiksss.. Sesapa nak datang rumah Mus, datangla petang-petang eh.. Mana tau ada rezeki leh kenduri.. Koman-koman cucuq udang.. Tak pun cucuq jagung.. Miahaha..

4 comments:

My Rayyan said...

mencik ok :P

ni pi habaq kat abah..anak dier kat kl ni nak mkn udang barang 2kilo. mekasih

Musliha said...

eeeeeeeee..
kita mana ada adik beradik lain la..
ni anak sapa tatau..
hahaha.. sesat ok..
sila balik ke abah sendiri.. muahahaha..

LiNdT said...

nasib baik AN tak tgk ketam tu..kalau tak terliur dia depan pc ni...ekekeke

Musliha said...

wahahaha.. AN suka ketam eh..
ahkak lindt, naper xleh shout or komen kat blog ahkak? tensen la..