Popia Inti Karipap Lagi

Wednesday, October 29, 2008

Isnin lepas kan cuti Deepavali.. Cuti tuh kalu tak godek apa-apa, tak sah hidup.. Mus bukak peti tengok ada kulit popia.. Baki masa buat hari raya tuh.. So, pi market masa Ahad ada beli kentang.. Potong kentang bawang semua, masak inti macam inti karipap.. Campur skit udang kering dan ayam cincang halus-halus.. Buh lada skit.. Sedap tak terkata.. Malam tuh gulung la popia.. Habeskan inti yang masak siang tadi.. Dah siap, masuk tupperware simpan lam peti.. Konon-konon frozen.. Haha.. Bangun pagi tengok Mak duk goreng popia.. Wah.. Wah.. Maka kelmarin bekal popia goreng le datang kerja.. Bekal ke Mr. Fedex sikit.. Bekal ke EP sikit.. Bekal ke Mus sikit.. Hehe.. Kenyang.. Sedap! Sangat sedap! Tak puas makan.. Nanti ada masa boleh buat lagik.. Kult popia ada sikit lagik.. Inti je kena rajin masak.. Nanti angin rajin datang, boleh buat lagi.. Angin rajin pun ala-ala je.. Tak nak laju-laju.. Huh.. Gambar kat atas tuh gambar masa siap gulung nak simpan peti.. Gambar lepas goreng tak sempat dah tangkap.. Dah habes kena ngap.. Sapa terliur, meh cuba.. Senang..

4 comments:

Asmahani said...

mus memang berseni orangnya.. gulung popiah pun kemas, rapi je..

Musliha said...

Eceh.. Tutup muka jap..
Ala Hani ni.. Semua orang buat sama ja ha..
Mus suka-suka gulung je tuh..

pearlEJ said...

betui laaaa.... kemas ajaa gulung popia tuhh... ishh ishh ishh... mesti jahit baju pun teliti jugakkan?? nak upah laa baju kurung kalau mcm nihh...

Musliha said...

Wah.. Koyak suaq tau..
Kak Ej ni saja tau..
Nak test drive ka? Hahahaha..