Udang Karang

Thursday, January 22, 2009

Muahaha.. Gelak besar-sebesarnya doluuu.. Hari ni saja nak jamu kawan-kawan semua ngan udang karang dan ketam masak cabai.. Aisehhh.. Sodap! Ni adalah menu dinner semalam.. Semata-mata udang karang dan ketam masak cabai bersama nasi.. Hiksss.. Sebab takde sayur semalam, Mus tambah nasik.. Sedap! Giler sedap! First time ok makan udang karang besaq gedabak ni.. Entah cemana semalam, tersesat dekat pukat Abah Mus.. Abah tak jual, bawa balik kita orang makan.. Sedap! Isi dia kental eh.. Tak macam udang besar biasa.. Udang ni masak sama dengan ketam 3 ekor.. Errr.. Benarnya, kami adik-beradik jemu ni.. Makan seafood.. Ingat lagi dulu, masa Abah mula ke laut.. Makan udang macam makan nasik, setimbun.. Rebus kosong cicah dengan air asam.. Giler masa tuh.. Sekarang ni, cuba letak depan.. Pepakat buat tak nampak.. Haha.. Sekali-sekala berhimpun ramai-ramai berebut makan baru best.. Rezeki kami la semalam.. Mus lupa tangkap gambar ketam sebelah dia.. Nampak sipi-sipi jer.. Sebab duk excited dekat udang tuh.. Haha.. Korang kawan-kawan kalu jalan-jalan Penang teringin nak makan seafood di tepi bendang, calling-calling la Mus.. Jamu seafood sampai sengkak.. Haha.. Sori yer kalu terliur.. Ekekek.. Saja nak membakar kan? Haha.. Sori.. Sori..

3 comments:

pinkyfrogshop said...

Nangis le mentengok udang ni waaaaaa..

Musliha said...

muahahah.. sila.. nangis..
tapi pelan2.. kang dhiacoco dengar, malu.. haha..

gerbanginfoanda said...

salam

wah sedap..

boleh tau mana nak cari lobster nih? penat den mencari tak jumpe2..