Santai Di Porch

Thursday, December 4, 2008

Ekekek.. Gelak dulu pepagi.. Untuk senaman serta menambahkan keawetan kemudaan kulit kita.. Hiksss.. Ni adalah sambungan entry kerabu pucuk paku di bawah..

Mus cuti 2 hari tuh migrain melampau benar.. Makan ubat pun tak jalan.. Ni kira semua aktiviti Mus main redah jugak.. Niat tuh nak hilangkan migrain.. Kang kalu melayan sakit ni, Mus nanti demam terus.. Payah.. Mus bangun juga, abaikan migrain tuh.. Tapi sampai satu masa, flattt.. Haha.. Pas makan kerabu tuh, pi lepak-lepak sembang ngan Tok sambil kelim bakul.. Dalam masa kelim bakul tuh, macam mana boleh terlena.. Haha.. Terlena ok.. Tuh bermakna paksa diri.. Tapi sekejap je.. Mus mana tido siang.. Tak sampai setengah jam terjaga terus bangun.. Tengok-tengok Tok Mus pun dah terbaring sekali.. Kaleh tengok kat luar, Abah Mus dah balik tengah santai-santai atas buaian kat luar.. Dengar orang ketawa seronok sangat, jenguk tengok.. Rupanya depa pakat duk piknik kat porch kereta.. Haha.. Mereka merujuk kepada Aminah, sepupu dia dan seorang mak sedara Mus.. Ewahhh.. Rumah Mus kan tepi bendang, angin sepoi-sepoi bahasa.. Best.. Abah Mus hampar tikar, then letak karpet nipis kat atas.. Derang apa lagi, lepak-lepak guling-guling.. Mus bangun pi join sekaki..

Dengar pulak Mak Mus laung, "Udang dah goreng ni, nak makan nasi ke?" Laju je budak-budak ni bangun.. Kalau datang rumah Mus, depa suka makan, makan dan makan.. Tu je aktiviti.. So, bawak semua lauk ke luar.. Ada udang goreng kunyit, sayur bayam, gulai kepala ikan idaman Tok Mus ngan sambal bilis semalam.. Habes nasik satu periuk.. Haha.. Apa ke sedapnya pun tatau.. Agaknya makan ramai-ramai kot eh.. Tok Mus macam biasa, bertambah-tambah dia.. Berselera kalu ke rumah anak dia nan seorang ni.. Beralih angin agaknya eh.. Korang, kawan-kawan semua maila singgah rumah Mus makan nasi tengahari.. Hiksss.. Best.. Package tak dapat kat tempat lain.. Tepi bendang ni.. Haha..

4 comments:

Natrah Norlin said...

Seronok berkelah tepi bendang...Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa....makin laju angin tiup..makin laju nasi disuap...tu tak sedo abis seperiuk nasik..hu hu...

Musliha said...

ewahhh.. pandai buat pantun..
ekekeke.. nih Nat..
tunggu kita kamu datang..
selamat meroYARN na..
muahahahaha..

soda said...

musssss...tunggu kite mai bulan January leh...?hehehe

Musliha said...

ahkak sodaaaaaaaa..
walalala.. bolehhhhhhhhhhhh..
mailaaaaaaaaaaa..
kita tungguuuuuuuu..