Kurung Mak Mus

Wednesday, December 17, 2008

Kali ni jahitan baju kurung untuk Mak Mus.. Asyikla sangat menjahit untuk orang kan, sampai terlupa nak jahit untuk Mak sendiri.. Heh.. Seb baik ada orang hint-hint kata dia nak baju baru.. Tak kalu, alamat.. Tak siap lagi la nampaknya.. Siap baju ni minggu lepas hari Khamis.. Pulun jahit bagi siap jugak-jugak sebab Mak Mus nak melaram pakai baju kurung baru ke kenduri rumah sedara Mus kat kampung nanti.. Tengok.. Mentang-mentang ada tailor kat rumah kan.. Dan-dan tuh nak baju baru pi kenduri.. Ekekek.. Takpa.. Melaram sekali sekala.. Kain ni beli masa balik kampung raya puasa hari tuh.. Murah-murah kain ela kat Jitra.. Naik rambang mata tengok.. Haishhh.. Kalu balik lagi, nak simpan duit beli lagi.. Hiksss.. Kain nak buat baju kurung Mak ada dua pasang lagi rasanya.. Bila nak siap tatau.. Sekarang tengah duk siapkan baju Tok Mus jap.. Shutdown minggu depan dah berkira-kira nak jahit langsir rumah Mr. Fedex.. Buat awal-awal senang.. Kang letih Mus nak berlari sorang-sorang.. Kawan-kawan, taknak tempah baju pi kenduri ke? Mai la.. Boleh jugak survive sempena shutdown nanti.. Eheh..

2 comments:

LiNdT said...

untung ya bonda mus ada tailor depan mata...ekekeke

Musliha said...

ahkak lindt.. ha ah..
sakan dia ok melaram sekarang..
kena paham2..