Kurung Pahang

Tuesday, September 9, 2008

Seperti dijanjikan.. Hari ni Mus sajikan hasil jahitan Kurung Pahang Mus yang pertama.. Mus sebenarnya pun tak berapa tau, apakah nama yang sesuai untuk fesyen baju ni.. Sebabnya sekarang ni macam-macam fesyen ada kan.. Setahu Mus la kan, Kurung Pahang ni leher cekak musang kan.. Entahla.. Celaru lak.. Dah orang kata Kurung Pahang, Mus pun Kurung Pahang la jugak.. Baju ni dia ala-ala kembang kat bawah.. Boleh nampak kan? Then dia takda kekek.. Tangan dia kembang setaman gituh.. Hehe.. Ni kira Mus first time buat.. Syukur.. Menjadi.. Nanti kita tunggu testimoni Tuan Baju.. Ekekek.. Tuan Baju tak mai ambil lagi.. Tak tau la sama ada Tuan Baju suka ke dak.. Harap-harap suka na.. Kurung Pahang ni kain selisih.. Mus dah confident nak buat kain selisih dah sekarang ni.. Siap pi amek balik kain batik Mus yang Mus tempah nak buat kebaya ngan kain belah.. Mus buat sendiri kain belah, baju saja Kakak Tailor jahitkan.. Kasik dia kurang beban sikit.. Hehe.. Suka.. Sekarang ni tengah jahit baju Raihan lak.. Siap nanti leh interprem.. Baru duk potong kain semalam.. Belajar benda baru.. Suka.. Doakan Mus success lagi na..

5 comments:

maklang said...

nanti mus ajar maklang buat kurung pahang ni..lama dah berkenan nak pakai...tapi tak pandai nak jahit!

cikMilah said...

Mus, just to share..yang cekak musang tu baju Riau Pahang namanya. Teringat dolu2 kena buat assignment busana Melayu..

Musliha said...

Maklang..
Boleh ja.. Dia takda kekek..
Potong atas kecik bwh lebaq ja..
Senang gak.. Cepat..

Cik Milah..
Owh.. Yg cekak musang tuh Riau Pahang..
Kira yang ni Kurung Pahang la eh?
Haha.. Mus ni dah tak tau..
Banyak pesen.. Mus suka yang Riau Pahang tuh.. Klasik..

snazzynsuch said...

good work!

kalo i buat kurung pahang.. bawah baju i potong melengkong... tu ada sorang tailor ni ajar... tatau la btul ke hape.. main ikot je.. ;p

Musliha said...

Tini..
Mus selalu baju kurung pun ada potong melengkung bawah sebab taknak bagi terjungkit..
Bukanla sangat melengkung, Tini tau kan..
Kurung Pahang ni pun ada melengkung macam biasa jugak..
Tini maksud kena melengkung banyak ka? Mus ikut baju contoh Tuan Baju bagi nih..
Mus tak berapa tau sangat fesyen yang betui macam mana..
Meraba jugak tak paham..