Karipap

Wednesday, September 10, 2008

Disebabkan Cik Seri hari-hari datang sini nak skodeng karipap.. Hari ni Mus interpremkan karipap yang Mus buat Ahad lepas untuk berbuka puasa.. Awal minggu kita puasa pun Mus buat karipap juga.. Tatau pasai apa suka sangat ke karipap.. Tapi karipap Mus inti ubi dan daging cincang berlada.. Mus tak suka karipap inti ubi yg pedas tuh.. Andai kata makan karipap inti pedas tuh, sah Mus buang inti makan kulit ja.. Haha.. Bulan puasa ni mula la perangai teringin nak makan itu ini kan.. Ada saja kueh yang Mus nak buat.. Sesambil jahit baju bila teringat nak makan ja, terus berhenti jahit pi buat kueh.. Haha.. Tak lama mana.. Sat ja.. Inti tuh dah masak awai dah.. Nak kulit karipap yang rapuh, kita kena kuat menguli tepung la.. Air tak boleh banyak.. Tapi tak sia-sia sakit jari-jari ni, sedappp.. Puji diri sendiri.. Gambar ni pun sempat snap masa dah lepas berbuka.. Dah nak habes baru teringat nak tangkap gambar.. Masa goreng banyak panas-panas tuh, tak ingat apa dah.. Ingat nak makan ja.. Kadang Mus suka sangat buh inti banyak.. Bila goreng, mula la isi perut dia semua nak terburai.. Haha.. Takpa.. Janji sedap.. Ada masa nak buat lagi.. Tak cukup rasa.. Karipap ni andai buat selalu berebut dengan Aminah saja.. Ya la.. Tinggai kami berdua ja.. Hang tengok muka aku.. Aku tengok muka hang.. Haha..

4 comments:

me, myself, cici and titi said...

salam mus.. saya pun suke karipap, lagi la bulan puasa..tiap2 hari buka karipap pun takpe, nak2 karipap sardin. tapi diperantauan nie terpaksa la sekat2, tahun lepas seblum mula puasa, dah siap2 buat karipap setuppeware besar simpan kat freezer. tahun nie commitment tinggi, tak dapat la buat. sib baik ada kawan buat bisnes karipap kat sini..bile aje..hhehehhe

Musliha said...

Salam me, myself, cici and titi..
Mana satu nama tatau nak panggil.. Hehe..
Andai nak mkn tak banyak, beli jer..
Tapi tu la.. Doa moga sedap..
Karipap ni sedap.. Pembuka selera kan.. Syahdu..

cikMilah said...

Gemuks dan montoks karipap Mus...
bak mai sini sket....geram nengok!

Musliha said...

Haha.. Cik Milah..
Dah habes masuk perut dah aihhhh..
Mus suka buh inti banyak..
Kadang terburai..
Gemuk tak hengat.. Ekekek..