Baju Melayu Johor Abah

Friday, August 15, 2008

Ermmm.. Dah siap sehelai lagi baju raya.. Hari tuh Baju Melayu Johor Achik, kali ni Baju Melayu Johor Abah pulak.. Kaler kain ni sama ngan baju kebaya Mak Mus.. Mak Mus nak pakai sedondon ngan Abah.. Kain kaler ala2 nak pink, kira adik-beradik merah la tuh.. Abah Mus tak kisah, dia on je.. Tapi dalam tak kisah tuh, macam-macam jugak bunyi na.. Haha.. Cerewet.. Turun la anak nan seorang ni pun cerewet.. Abah Mus try-try dah.. Ok.. Sedap katanya.. Suka.. So, lega la Mus dah.. Mus tak berapa la tera lagi kan menjahit ni semua.. Nama pun tak dak cikgu realiti, semua virtual je.. Main baca manual MYGFL ja ngan manual ehsan Cik Seri.. Bak kata pepatah, practise makes perfect.. Ekekek.. Baju raya depa semua dah siap.. Selesai.. Tinggai nak jahit baju raya Mr. Fedex saja.. Baju kebaya Mus sedondon ngan Mr. Fedex.. Ekekek.. Kang meletup tahun ni.. Tak rancang.. Tapi masa beli kain tuh, tetiba je beli kat Mus sekali.. Mus padankan ngan kain batik.. Suka.. Baju Mus tataula bila siap agaknya kan.. Doa-doa siap awalla.. Mus duk berangan pas raya ni nak pi kelas buat kebaya.. Ada sapa2 dak tatau nak amek Mus buat anak murid.. Hehe.. Sekarang tengah gigih siapkan baju kurung orang tempah.. Dah tu, duk kalut pulun buat sample kueh raya.. Dah ada yang menjegah ke rumah mintak sample.. Baru ingat nak slow-slow tahun ni.. Tak boleh jugak.. Rezeki kan.. Rembat dengan syukur yer.. Amin..

2 comments:

worldpeace said...

amboi..cepatnya siap baju raya...raya sakan no..cayuk...cayuk...

Musliha said...

Owh.. World peace..
Bersiap-sedia sebelum terkalut.. Haha..