Malam Berinai

Tuesday, June 16, 2009

Atas permintaan ramai.. Gambar lagi.. Hehe.. Malam berinai Mus yang penuh adat.. Mus tak berapa tahu di tempat lain bagaimana adatnya.. Tapi di Penang, kalangan ahli keluarga Mus.. Sangat mementingkan atur tertib adat orang lama.. Memang agak kuno di mata orang.. Tapi sangat meriah buat diri sendiri.. 4 hari 4 malam yang meninggalkan 1001 kenangan yang tak akan luput di ingatan.. Warna-warni keindahan keraian yang sebegini meriah di hati Mus.. Mus adalah mix.. Campuran darah Pakistan Benggali dari belah Mak dan darah Melayu tulen dari belah Abah.. Hasilnya, Mus yang rojak.. Haha..

Kenduri Mus adalah sangat sederhana tapi pada sesiapa yang hadir mesti merasakan kemeriahan kenduri tu sendiri.. Tak penuh dengan ramuan sarat-barat benda yang berat.. Tak ada satu pun barang yang mewah.. Hasil nukilan dari hati sendiri.. Material yang amat-amat murah, tak dipandang oleh orang lain adalah menjadi sumber ilham Mus.. Pakaian adalah hasil jahitan tangan sendiri.. Kain kasa cotton berlatar bunga ros yang sangat murah dipadan dengan satin merah berkilauan.. Percaya tak kalu Mus kata total harga kain adalah kurang dari RM20? Percaya tak? Itula hakikatnya.. Kebaya leher cheongsam terbuka kegemaran Mus dipadan dengan kain susun belakang.. Santai dan selesa.. Dihiasi kerongsang kebaya berbatu pink.. Bercucuk sanggul siput.. Hasil rembatan dari Mydin.. Percaya? Haha.. Semua adalah ilham Mus.. Dilakar di buku nota perkahwinan.. Dijayakan oleh kakak kembar solek.. Sangat perfect! Mus gembira..
Bunga tangan stokin merah hasil tangan Cik Rai.. Juga ilhaman anganan Mus.. Fully sponsored by Cik Seri.. Terima kasih Cik Seri atas tajaan bunga tangan yang deboom itu.. Sangat bermakna.. Sangat kemas hasil tangan Cik Rai.. Mengikut sejibik permintaan Mus.. Sangat berpuas hati.. Tak ada apa-apa komplen.. It's perfect! So, apa lagi.. Senyum selebar impian..

10 comments:

msdaisy said...

ya allah.. lupa la akak nya wedding *dush..apa aku ingat tak taw*

congrate kak..n yes..u r so beautiful la..canteks sgt seh mata tu..hehe..nak pinjam mata..wakkaka


again..congrate yach

ina @ nina @ infazety said...

mus...

selamat pengantin baru, moga kekal hingga ke syurga...

ps: bila pengantin lelaki nk interprem???

MsRahah said...

okay i think i smile widely today adei~:P
esk sila upload gmbr lagi:P

xoxo

eRiNsZ said...

mg sesangat sweet. ComPem sweet.. eiii tringat 4 taun dolu..

kuang kuang
Congrats ya mus..

~ Hariza ~ said...

mus..
u look so gorgeous..!
really..
ni baru mlm berinai..
blm lagi majlis yg lagi 3 ari tu..


p/s: harga kain tu kurang dr rm20?isk..isk..nak jimat jugak..mcm mus.

Musliha said...

Yan..
Ingatkan merajuk menda ngan Kak Mus..
Sms pun xreply.. Hehe..
Thanks ok..
Next time dtg Penang, do visit me..

Ina..
Thanks atas doa itu..
Pengantin lelaki harus disimpan kemas2 dalam bilik.. Haha..

Ms. Rahah..
Tunggu ok..
Mus upload pelan2.. Haha.. Penat tgk gambar..

Erinsz..
Terima kasih atas pujian yer..
Teringat kenangan lama?
Indah kan? Hehe..

Hariza..
Terima kasih atas puji-pujian itu..
Mus adalah biasa saja Hariza..
Benar, kain tu kurang dr RM20 total harga..
Jahit sendiri.. It's perfect!
Me love it so much..

via said...

Salam Mus....Sy doakan kebahagian mus....er...kalu Mr. Fedex buli bagi taw ye...hehehe...
~Sy doakan kebahagiaan dan keberkatan yang berpanjangan
~Semoga senyum kebahagiaan mus sentiasa terpancar...
~selamat pengantin baru dr mas dan keluarga....

Musliha said...

mas..
terima kasih atas doa mas sekeluarga..
terima kasih banyak2 ya..

jidood said...

what a sweet look u are mus..... nice pelamin olso, walau pon simple but very nice sis.... me also like it!!... red & white... padanan kaler yg sangat cantik... mus pon cantek juga!!... huhuhu...

lega kan mus semua dah selesai??...

Musliha said...

jid.. thanks..
iyerrr.. legaaa rasa..
sekarang lunch dah tatau buat apa plak..
nak kena mula aktiviti baru..
hehehe..