Alisha 6 Bulan

Tuesday, July 12, 2011

As-Salam..


Disebabkan lama menyengalkan diri.. Hibernate kat mana tatau.. Pagi ni kita mulakan semangat rajin dengan gambaq pembawa rezeki Mus.. Ekekek.. Sapa tak kenal ni? Anak Mus.. Diam tak diam dah 6 bulan.. Alhamdulillah.. Perkembangan terkini Alisha dah duduk seawal usia 5 bulan 3 minggu.. Yang paling terkini, kaki dan tangan dah pacak hebat cuma tak mula merangkak saja lagi.. Mungkin dalam sehari dua lagi.. Alhamdulillah.. Berkat zat susu ibu.. Mungkin ramai kat luar sana yang akan persoal fizikal Alisha yang kurang gemuk.. Tapi ketahuilah.. Alisha tembam sedap-sedap dengan tulang dia.. Isi sangat kental.. Tegap.. Cergas dan cerdas.. Bukan sengaja nak puji anak sendiri.. Tapi ini hakikat yang memang orang suka sangkal.. Susu ibu bukan pemangkin gemuk.. Tapi susu ibu pemangkin otak yang cerdas dan fizikal yang cergas.. Disebabkan susu ibu, Alisha rapat dengan Mus.. Walau bekerja, cukup masa mesti Alisha cari Mus.. Mungkin sesetengah orang adalah rasa rimas.. Tapi Mus adalah suka.. Suka sangat.. Mus menunggu masa, menghitung hari di mana Mus dapat hidup dengan Alisha dan juga Mr. Fedex.. Hanya kami bertiga.. Indahnya.. Dan masa tu, Mus akan jalankan tanggungjawab seorang ibu dan isteri sepenuhnya.. Bekerja mengikut masa pejabat hanya dari rumah.. Doakan Mus ya.. Masa tu baru hati rasa senang dan lapang.. Alisha sentiasa depan mata.. Mr. Fedex mus uruskan sepenuhnya.. Haishhh.. Doakan Mus.. Mus juga doakan kawan-kawan sekalian.. Moga bertambah rezeki dan hidup bahagia.. Aminnn..

11 comments:

DiahRothman said...

InsyaAllah Mus...... kalau niat baik dan ikhlas, akan termakbul....

Comel nyerrrrr...... Alisha.

HaniCheLat said...

comelnya!!! rasa nak gigit. :-)

balkhis said...

masyaAllah...geram tgk... kalau jumpa nahas pipi tembam tu kena gomoi hehe... tak sangka cepat masa berlalu...dah 6 bulan eh..sygnya anak2 i x dapat nikmat susu ibu yg melimpah ruah mcm alisya...huhu... sekadar ada saja..

CN2S said...

comelnya..macam Princess Jordan rupanya...saya pun doa banyak2 semoga niat mus termakbul...

Mrs. Fedex said...

KD..
tu la.. mus menunggu saat2 niat itu termakbul.. mudah-mudahan..

hani..
mus selalu geget dia.. hahaha..

kak khis..
biar xmelimpah ruah tapi merasa juga kan? rezeki alisha juga ni.. syukur pada Allah..

elis..
xsabaq menunggu saat ituuuuu.. haiyahhhh..

shima said...

mus
comelnya alisya
semoga impian mus jadi kenyataan ya, insyaallah, amin

Mrs. Fedex said...

kak shima..
ya.. mudah-mudahan.. doakan mus.. aminnn..

Laila said...

comelnya alisha..dh brp kg ni?xkisah apa org ckp asl ank sihat sudah..

moga yg diimpikan tercapai dgn izinNya...

Mrs. Fedex said...

ct..
masa 5 bulan that day 6.6kg..
esok br nak pi timbang utk 6 bulan, xtau brapa nak naik..
tula.. mudah-mudahan niat termakbul.. aminnn..

haslina said...

aduhai comelnya dia.
gaya princess gitu.

amin. moga doa mus di permudahkan ALLAH.
;))

Mrs. Fedex said...

haslina..
princess alisha ka? hahaha..
moga doa mus termakbul.. aminnn..